7 fordeler med et abonnementssystem

7 fordeler med et abonnementssystem

Data er den nye valutaen, spesielt for markedsførere. Innsamling av data i et abonnementssystem gir oss innsikt og en dypere forståelse av brukernes adferd på nettet. Dette er spesielt viktig i en tid hvor vi opplever at brukernes adferdsmønster er i konstant endring. Disse endringene har inspirert utgivere til å lete etter måter å øke abonnementene på. Data er et av de kraftigste verktøyene vi kan bruke for å oppnå dette.

1. Få kontroll over målgruppen din

Første steg er å bruke dataene dine for å forbedre forståelsen av hvem publikum er, både geografisk, demografisk og psykografisk. Jo mer du vet om målgruppen, desto bedre og mer målrettet blir din digitale markedsføringsinnsats. Med all data i et og samme abonnementssytem vil det gi muligheter for bedre innsikt.

2. Skreddersy budskapet

Ved å samle all info om kunden i en database vil dette kunne gi oss verdifull informasjon som kan brukes videre i markedsføringen. Men dataen i seg selv er ikke nok til å skape verdi. Kunsten er å hente ut relevant data, og bruke den som innsikt for å påvirke til ønsket handling. Først da kan vi skreddersy, og spre budskapet der målgruppen befinner seg, på de tidspunktene de er mest åpne for påvirkning.

3. Finn ut hvilke kampanjer som fungerer

Med en rekke ulike plattformer er det viktig å spore hvor resultatene kommer fra. Ved å se tilbake på dataene dine kan du avgjøre hvilke annonser som har vært mest effektive. Denne dataen er verdifull innsikt for dine neste kampanjer.

4. Dine beste prospects er de som ligner på dine kunder

Når du har en forståelse av hvem publikum er, kan du bruke den informasjonen til å finne nye potensielle abonnenter. Vi refererer ofte til lookalikes eller tvillinggrupper. Denne dataen vil kunne effektivisere betalt annonsering på plattformer som både Facebook og Google. En målgruppe som er mest lik dine kunder vil kunne øke sjansen for konverterte leads.

5. En innholdsrik abobase gir mer verdi til annonsørene

God data gjør at vi tar bedre og mer lønnsomme avgjørelser. Med stor nok kunnskap om brukere på ditt nettsted vil du kunne målrette bedre mot brukeren, og kan skreddersy innholdsmarkedsføringen på en bedre måte. Bedre målgrupper betyr mer effektive annonser, som igjen betyr at flere annonsører vil være interessert i nettstedet ditt.

6. Gi brukeren muligheten til å lese innhold på den enheten de selv ønsker

Det er en forventning om at alt innhold skal være tilgjengelig hvor som helst og når som helst. Kundene er i dag i konstant bevegelse på tvers av enheter, steder og sammenhenger, og vi forventer gode brukeropplevelser fra første øyeblikk. Vi snakker om kundereisens “micro moments” eller “mikro-øyeblikk”. Skal leseren ha muligheten for dette er et abonnementssystem viktig. Integrering av ulike enheter og plattformer blir utfordrende gjennom excel ark og statiske systemer.

7. Mer kunnskap = mer penger 

Ved å identifisere egenskapene til eksisterende abonnenter, kan du målrettet jobbe mot personer med lignende egenskaper. Dette vil gi et større publikum, som både er interessert og engasjert, og dermed vil kunne øke sjansen til flere salg. Tid, penger og energi brukes på å hente inn nye abonnenter hvert år, men hvor lenge klarer du å beholde de? Med å skape et lojalt publikum, forankret i en toveiskommunikasjon vil sjansen for en lavere churn øke.

Ønsker å lese mer om abonnementssystemer? Klikk her
By |2019-07-04T12:22:14+02:00mars 7th, 2019|Abonnementsystem|0 Comments