Få mer ut av messer med nye digitale løsninger

//Få mer ut av messer med nye digitale løsninger

Få mer ut av messer med nye digitale løsninger

messeaktivitet

 

Benytter din bedrift seg av alle mulighetene som ligger i messeaktivitet? Digitale løsninger vil generere nye leads ved å gjøre den enklere å følge opp kunder før, under og etter messer. 

Å vise fram sin bedrift på messer gir tilgang til et stort antall mulige kunder. Sjansen til å vise fram hva man tilbyr utnytter de fleste ved å lage fin stand, trykke gode brosjyrer og ha god bemanning på messen. Statistikk viser at 47% av kjøpere sjekker 3-5 digitale innholdselementer før de kontakter salgsavdelingen i bedriften. Mye av denne researchen forgår på nett, ved å lese informasjon på nettsider og se på referansprosjekter.

Digital kommunikasjon gir mulighet til å holde kontakt med kunder både før og etter messe. Dette gir synlighet til ditt firma som gjør messeaktivitet enda mer effektivt.

Engasjerende innhold i tidsklemma

Som eksportør av varer og tjenester er man ekspert innen sitt område. Denne ekspertisen er attraktiv for mulige kunder og gjør valg av samarbeidspartner og leverandør lettere. Alle ønsker partnere som er kunnskapsrike og gir et inntrykk av å være kvalitetsleverandør.

En av de viktigste måtene å gjøre seg synlig på opp mot kunder er akkurat denne delingen av ekspertise. Dagens digitale løsninger gjør det mye enklere enn tidligere å spre nyheten om bedriftens spesialiteter. Nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier er alle flater som generer interesse til bedrift og produkter.

Det vanligste problemet er oftest ikke mangel på tema å skrive om, men tid til å skrive. I en travel arbeidshverdag opplever mange at produksjon av innhold gjennom gode artikler blir nedprioritert. Løsningen for ikke å gå glipp av muligheter er å få artikler skrevet til bedriften. Gjennom en samtale med en erfaren journalist, vil man få gode artikler som brukes i markedsføring. Dette går raskt og er en god investering i markedsføring av egen bedrift.

Digitale nyhetsbrev

Som erfaren deltaker innen sin bransje, sitter man på et kontaktnettverk som er relevant og nyttig. Jevnlig kommunikasjon med disse, både om nyheter og ny kunnskap, fører til større gjenkjenning og ny interesse.

Dagens digitale teknologi gjør at det er enklere enn noen sinne å kommunisere regelmessig med kunder. Der man tidligere må skrive et innhold for så å sette dette opp i et nyhetsbrev, kan man i dag enkelt få nettsider og nyhetsbrev til å kommunisere med hverandre. Dette fører til tidsbesparelse og enkel utsendelse av viktige oppdateringer om bedriften.

Uten å sette av tid til arbeidet, blir kontaktnettet informert om de nye spennende nyhetene og om kompetansenivået i din bedrift.

Sosiale medier

Det samme innholdet som brukes i nyhetsbrev kan også brukes i sosiale medier. Engasjerende innhold distribuert til de riktige personene, gjør at flere leser innholdet. Dette fører også til at flere besøker nettsidene og leser mer om hva bedriften tilbyr av produkter, tjenester og kompetanse.

Linkedin blir i dag sett på som den mest effektive plattformen for deling av B2B innhold. Med en god Linkedin-side der bedriften blir presentert, blir kundepotensialet utnyttet mer effektivt enn tidligere.

Før, under og etter

Med gode nyhetsbrev og målrettet annonsering før messe blir interessen for din bedrift vakt hos kunder. Dette gjør at de finner deres stand og kommer med en interesse som gjør kjøp mer sannsynlig.

Gode nettsider er en flott ressurs underveis i messa, både til å få interessenter til å melde seg på nyhetsbrev, og til å vise fram referanseprosjekt, videoer, produktinformasjon osv.

Etter messer brukes den informasjonen man har fått til å sende jevnlige oppdateringer i digitale nyhetsbrev. Gjennom disse henviser man også til nettsider der det klart og tydelig er referert til produkter, prosjekter, tjenester og informasjon. På denne måten følger man kunden gjennom hele prosessen og sannsynliggjør at nettopp messa blir en enda bedre lead generator.

Ønker du tilbud for artikler, løsninger nyhetsbrev, sosiale medier eller nettsider?

SEND OSS EN EPOST

5 fordeler med et medlemssystem

april 2nd, 2019|0 Comments

5 fordeler med et medlemssystem Bruker du fortsatt tiden på å fylle ut gamle excel lister? Savner du kommunikasjon med medlemmene dine? Eller bruker du unødvendig mye tid på administrasjon? Det kan du gjøre [...]

  • abonnementssystem

7 fordeler med et abonnementssystem

mars 7th, 2019|0 Comments

Data er den nye valutaen, spesielt for markedsførere. Innsamling av data gir oss innsikt og en dypere forståelse av brukernes adferd på nettet. Dette er spesielt viktig i en tid hvor vi opplever at brukernes adferdsmønster er i konstant endring.

By |2017-10-13T12:26:30+02:00oktober 13th, 2017|Blogg|0 Comments