Norskog2018-06-06T10:15:04+00:00

Project Description

Norskog webprosjekt Media Digital

Modernisering av nettsider gjennom en omstrukturering
av innhold kombinert med ny plattform

Norskog, en medlemsorganisasjon for skogeiere, satt med flere nettsider og mye innhold de ikke helt hadde oversikt over. Som en aktiv organisasjon for sine medlemmer, måtte nettsidene kombinere markedsrelaterte saker, egne saker innen næringspolitikk samt tjenester.  

Et viktig behov var også fokus på automatisering av nyheter, både på nettsiden og ut i kanaler som Facebook og nyhetsbrev. Deres internasjonale avdeling hadde også prosjekter og egne tjenester som skulle rettes mot det internasjonale markedet.

Løsningen ble en omstrukturering av brukerflyt og tydeliggjøring av aktuelle områder.

Flere nettsider samlet i en løsning

Ved å integrere den engelskspråklige siden med den norske, fikk man samlet alt innhold i ett administrasjonssystem. Dette gjør det også mulig å velge hva som skal være en ren oversettelse, og hva som skal være unikt for den internasjonale brukeren. Gjennom en multisite løsning fikk man også inkludert Nortømmer sin side.

Forenklet brukerflyt

Som en del av moderniseringen av designet, var brukerflyten et viktig punkt i nettsideutviklingen. Ved å fjerne duplikater og samle tjenester i relevante grupper, kunne man synliggjøre konsulentvirksomheten til Norskog. Nyhetssegmentet ble også splittet, slik at det næringspolitiske arbeidet kom tydeligere frem.  De generelle nyhetene ble samlet under «Nyheter» slik at Norskog fortsatt kan gi brukeren relevante daglige nyheter.

Automatiseringsmuligheter

Gjennom en integrering av mBrain sin nyhetsløsning fikk man automatisert en større del av nyhetspubliseringen.  En automatisk oppkobling mot Facebook gjør at Norskog redusert arbeidet for de som publiserer innhold. I kombinasjon med installering av automatisert nyhetsbrev, vil Norskog kunne nå ut i flere kanaler etter at en nyhet har blitt godkjent eller lagt ut på nettsiden.