Kundemagasin2019-05-14T11:03:52+02:00

KUNDEMAGASINER

Effektiv kommunikasjon med kundene

KUNDEMAGASINER

I en tid med voksende investeringer i digitale kanaler, søker flere og flere mot print verdenen, hvor estetikk og substans fortsatt eksisterer. Vi snakker selvfølgelig om kundemagasiner.

Et kundemagasin får gjerne opptil 70% oppmerksomhetsverdi. Det er mye, hvis du sammenligner med sosiale medier som kun oppnår rundt 30%. Annonser på internett ligger langt under 1%.

Med et kundemagasin kan din bedrift fortelle sin egen historie, vise sine holdninger og spre aktuelle saker. Det er en god og viktig måte å skape lojalitet til sine kunder. Kundemagasiner er engasjerende og en virkningsfull måte å nå ut til ditt publikum. Du treffer kunden direkte i deres eget hjem, på et tidspunkt hvor de er fullt mottakelig for informasjon. Gjennom intervjuer og levende reportasjer kan man formidle på en måte som ikke fremstår kommersielt.

Der hvor andre typer annonser og reklamer flyter rundt, vil et kundemagasin av høy kvalitet med gjentakende utgivelser bidra til å holde på kunden, informasjonen fester seg bedre, og generelt sett ha en lengre levetid.

Et godt magasin er en investering som koster litt, men til gjengjeld kan det vare lenge. Dessuten, av alle betalte kanaler, stoler forbrukerne aller mest på kundemagasiner.

Hvor lenge kan du holde kundens oppmerksomhet?
  • 0,5 sekunder på internett banner
  • 8 sekunder på billboard
  • 20 sekunder på radioreklame
  • 30 sekunder på tv reklame
  • 25 minutter på kundemagasin

“Vi har alle gode historier å fortelle, og kunnskap å dele. Men i dagens samfunn med overbelastning av informasjon, er det vanskelig å skille seg ut”

FORDELER MED ET KUNDEMAGASIN

Relasjoner og lojalitet

Et kundemagasin virker i sin helhet mer troverdig og innholdet opptrer som en troverdig kilde til informasjon

Substans

Det er bare å innse; Forbrukere elsker fortsatt å holde et trykt magasin i sine hender. Merkevaren blir ivaretatt ved å velge riktig papir, tekstur og ferdiggjørelse av papirutgaven som alle elsker.

Troverdighet

Et kundeblad er fortsatt den mest troverdige kanalen av alle betalte kanaler. Der annonseblokkeringen fortsetter å øke, smetter kundeblader lett gjennom denne blokkaden

Målretting

Ved å skape et spesifikt innhold for bestemte grupper, og tilby mer personlig innhold skaper dette et økende engasjement.

Effektivt

Da kundemagasiner er en «eid» kanal, er det ingen forstyrrelser fra andre merker eller negative samspill med kunder.

Behov for et nytt system?
La oss hjelpe

Trenger du hjelp med ny plattform, eller ser du etter en samarbeidspartner som kan hjelpe deg inn i en digital hverdag? Kontakt oss for en uformell prat om hvordan vi kan hjelpe deg.

Ring 21 62 78 00 eller send oss en e-post [email protected]



RING OSS FOR MER INFORMASJON | 21 62 78 00 | [email protected]l.no

RING OSS FOR MER INFORMASJON
| 21 62 78 00 |
[email protected]